Zum Besuch der EUFIC-Homepage hier klicken
(Teilübersetzt)
Im Rampenlicht
Energy Balance

Diese Web Seite ist von der Health On the Net Stiftung akkreditiert: Klicken Sie, um dies zu überprüfen Wir befolgen den HONcode Standard für vertrauensvolle Gesundheitsinformationen.
Kontrollieren Sie dies hier.

FoodRisC: Conceptualising food risk and benefit

Dr Wim Verbeke, Professor of Agro-Food Marketing and Consumer Behaviour at Ghent University, discusses FoodRisC research dealing with the conceptualisation of food risks, benefits and crises. His team interviewed consumers, stakeholders and experts to discover their perceptions surrounding these issues in the context of food. Also explored was the use of social media in food risk communications and the barriers experienced by stakeholders and experts. In this interview, Wim explains the findings of these in depth interviews, their impact and the next steps in the project.

About Wim Verbeke

Wim Verbeke holds an M.Sc. degree in bio-science engineering, an MBA degree in marketing management and a PhD degree in applied biological sciences. He is currently associate professor in agro-food marketing and consumer behaviour at the Department of Agricultural Economics, Ghent University in Belgium.

Wim’s research interests comprise citizen and consumer attitudes, perceptions and acceptance of agricultural and food production technologies and products. Specific interests are on the impact of information, food labelling and the role of personal characteristics and individual difference variables on food consumption decisions. He is a partner in several Sixth and Seventh Framework research projects funded by the European Union. He has co-authored about 100 peer-reviewed papers in international scientific journals in different disciplines.

ÜBER EUFIC
EUFIC, das Europäische Informationszentrum für Lebensmittel, ist eine gemeinnützige Organisation, die den Medien, Gesundheits- und Ernährungsfachleuten, Erziehern und meinungsbildenden Einrichtungen wissenschaftlich fundierte Informationen über Nahrungsmittelsicherheit und -qualität sowie Gesundheit und Ernährung auf eine für Konsumenten verständliche Weise liefert.

Letzte Aktualisierung der Website: 24/07/2014
Alle Suchergebnisse anzeigen