Zum Besuch der EUFIC-Homepage hier klicken
(Teilübersetzt)
Im Rampenlicht
Energy Balance

Diese Web Seite ist von der Health On the Net Stiftung akkreditiert: Klicken Sie, um dies zu überprüfen Wir befolgen den HONcode Standard für vertrauensvolle Gesundheitsinformationen.
Kontrollieren Sie dies hier.

Overcoming the barriers to physical activity

In June 2009, the Conference of the International Society of Behavioural Nutrition and Physical Activity took place in Cascais, Portugal. The conference gathered experts from around the globe to discuss effective interventions for the control of obesity and other diseases related to poor diet and inactivity. In a podcast interview, EUFIC spoke with Dr. Mikael Fogelholm, Director of the Health Research Unit at the Academy of Finland, about what keeps people from being physically active and how they could become more motivated.

Fogelholm_small

Mikael Fogelholm (Academy of Finland)

Dr. Mikael Fogelholm holds a D.Sc. degree in nutrition and is currently Director of the Health Research Unit at the Academy of Finland. Additionally he is adjunct professor at the Department of Nutrition, University of Helsinki, and at the Department of Sports Medicine, University of Jyväskylä.

Dr. Fogelholm's research interests comprise the assessment of body composition and physical activity as well as epidemiological studies and clinical interventions on obesity and physical activity. He has published about 90 original papers and reviews in international journals and has co-authored more than 30 textbooks in English and Finnish.

How to use a PODCAST?

Click here to listen to the podcast

EUFIC Related material:
The consequences of sedentary lifestyles & why we should be physically active - Podcast
Living longer healthier lives through increased physical activity - Podcast

Abschnitte
ÜBER EUFIC
EUFIC, das Europäische Informationszentrum für Lebensmittel, ist eine gemeinnützige Organisation, die den Medien, Gesundheits- und Ernährungsfachleuten, Erziehern und meinungsbildenden Einrichtungen wissenschaftlich fundierte Informationen über Nahrungsmittelsicherheit und -qualität sowie Gesundheit und Ernährung auf eine für Konsumenten verständliche Weise liefert.

Letzte Aktualisierung der Website: 22/08/2014
Alle Suchergebnisse anzeigen