Para visitar la página de inicio del EUFIC, haga clic aquí
Seguridad alimentaria y calidad
Tecnología alimentaria
Food Risk Communication
Nutrición
Salud y estilo de vida
Enfermedades relacionadas con la dieta
Consumer Insights
(Solamente en inglés)
Food for thought
(Solamente en inglés)
Iniciativas de la UE
(Parcialmente traducido)
Bajo los focos
Equilibrio energético
Espacio multimedia

Nosotros subscribimos Los Principios del código HONcode de la Fundación Salud en la Red Nosotros subscribimos los Principios del código HONcode.
Compruébelo aquí.

What's new in obesity research - Highlights from the 11th International Congress on Obesity 2010

Organised by the International Association for the Study of Obesity (IASO) the 11th International Congress of Obesity took place in Stockholm 11th to 15th of July 2010. The Congress gathered scientists from around the globe to present their latest research findings and to discuss how these might affect efforts to halt and reverse the obesity epidemic. In this podcast, EUFIC interviewed key speakers at the conference regarding the projects they are involved in.

The interviewees (in order of appearance):

1. Dr. Berit Heitmann, Director of Research and Head of the Research Unit for Dietary Studies, Copenhagen University Hospital, Denmark
  2. Dr. Lauren Lissner, Department of Public Health and Community Medicine, University of Gothenburg, Sweden
  3. Dr. Francesco Branca, Director of the Department of Nutrition for Health and Development at WHO Headquarters, Geneva, Switzerland
  4. Dr. Alexandra Johnstone, Metabolic Health Group, Rowett Research Institute, University of Aberdeen, UK
  5. Dr. Ulf Riserus, Clinical Nutrition and Metabolism Department of Public Health and Caring Sciences, Uppsala University, Sweden
  6. Dr. Jonatan Ruiz, Unit of Preventive Nutrition, Department of Bioscience and Nutrition, Karolinska Institutet, Sweden
  7. Dr. Marije Van Koperen, Department of Health Sciences, Section Prevention and Public Health, VU University Amsterdam, The Netherlands
  8. Alison Hardy, Change4Life Behaviour Change Planning Lead, UK Department of Health

This podcast is a EUFIC/IASO collaboration to increase the outreach of new knowledge in the field of obesity research.

For more information
ICO2010 Congress guide - click here
ICO2014 in Kuala Lumpur - click here
International Association for the Study of Obesity - www.iaso.org
European Association for the Study of Obesity - www.easo.org

Capítulos
Nutrición infantil, Obesidad
Deficiencies, Nutrición infantil, Obesidad
Dieta y control de peso, Obesidad , Proteína
Afección cardiovascular, Enfermedades relacionadas con la dieta, Grasas, Obesidad
Actividad física , Nutrogenomics, Obesidad
Comportamiento alimentario, Nutrición infantil, Obesidad
Comportamiento alimentario, Dieta y control de peso, Nutrición infantil, Obesidad
SOBRE EUFIC
El Consejo Europeo de Información sobre la Alimentación (EUFIC) es una organización sin ánimo de lucro que proporciona información científica sobre la seguridad y calidad alimentaria y la salud y nutrición a los medios de comunicación, a los profesionales de la salud y la nutrición y a los educadores, de una forma que la pueden entender los consumidores.

Fecha de la última actualización 26/05/2016
Visualizar todos los resultados de búsqueda