Clique aqui para visitar a página inicial do EUFIC
Segurança E Qualidade Alimentar
Tecnologia Alimentar
Food Risk Communication
Nutrição
Saúde E Estilo De Vida
Doenças Relacionadas Com A Alimentação
Perspectivas dos consumidores
(Apenas em Inglês)
Estímulo à reflexão
(Apenas em Inglês)
Iniciativas da União Europeia
(Traduzido parcialmente)
Balanço energético

Nós aderimos aos princípios da charte HONcode da Fondation HON Nós aderimos aos princípios da carta HONcode.
Verifique aqui.

18th European Congress on Obesity gathering researchers from across the world

Hosted by the European Association for the Study of Obesity (EASO) and the Turkish Association for the Study of Obesity, the 18th European Congress on Obesity took place from 25th to 28th May 2011, in Istanbul, Turkey. Scientists from around the world presented their research findings and discussed different approaches to obesity prevention and treatment. In this podcast, developed by EUFIC in partnership with EASO, six key speakers at the conference were interviewed about the developments in their respective fields of research.
The interviewees (in order of appearance):
  1. Dr. João Breda,Programme Manager, Nutrition, Physical Activity and Obesity Programme, Division of Noncommunicable Diseases and Health Promotion, World Health Organization - Regional Office for Europe, Copenhagen, Denmark
  2. Dr. Esther Van Sluijs, Medical Research Council Epidemiology Unit, and UK CRC Centre for Diet and Activity Research, Cambridge, United Kingdom
  3. Dr. Bernard Gutin, Adjunct Professor of Nutrition, University of North Carolina Chapel Hill, Emeritus Professor of Applied Physiology, Teachers College, Columbia University and Emeritus Professor of Pediatrics and Physiology, Medical College of Georgia, United States
  4. Dr. Graham Finlayson, Assistant Professor, Human Appetite Research Unit, Bio-Psychology Group, University of Leeds, United Kingdom
  5. Dr. Alain Golay, Professor and Head of Division of Therapeutical Teaching for Chronic Diseases, University Hospital of Geneva, Switzerland
  6. Dr. Tommy Visscher, Free Windesheim University and Research Centre for Overweight Prevention, the Netherlands

This podcast is a EUFIC/EASO collaboration to increase the outreach of new knowledge in the field of obesity research.

For more information
ECO2011 Scientific programme
ECO2011 Executive Summary Report (produced by EASO)
ECO2012 in Lyon: www.easo.org/eco2012
European Association for the Study of Obesity - www.easo.org
Turkish Association for the Study of Obesity - www.diabetcemiyeti.org
International Association for the Study of Obesity - www.iaso.org
Podcast na íntegra
SOBRE O EUFIC
O European Food Information Council ou EUFIC (Conselho Europeu de Informação Alimentar) é uma organização sem fins lucrativos, que fornece informação científica sobre segurança e qualidade alimentar, nutrição e saúde, aos meios de comunicação, profissionais de nutrição e saúde, educadores e líderes de opinião pública, de uma forma facilmente compreensível pelos consumidores.

A última actualização deste site foi efectuada em 02/09/2014
Ver todos os resultados da procura